Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία: Αντιμέτωποι με κενά, ελλείψεις βιβλίων αλλά και την είσοδο των ιδιωτών οι μαθητές

«Τα σχολεία μας ανοίγουν και έχουμε ανησυχία για τα κενά, τις μεταφορές, τις ανισότητες στη σίτιση, για τα βιβλία Μουσικής και Καλλιτεχνικών που ποτέ δεν είχαμε, τις ελλιπείς κτιριακές υποδομές, για τα απολύτως αναγκαία που οι γονείς θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη». Έτσι περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η ανακοίνωση:

«Αγαπητοί γονείς, μαθητές και καθηγητές ευχόμαστε μια δημιουργική σχολική χρονιά και σας καλούμε από την πρώτη μέρα, να έχετε στο μυαλό σας τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά σας, για να μπορέσουμε όλοι να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας στη μάχη για αξιοπρεπή μόρφωση, για να αντιπαλέψουμε από την πρώτη μέρα τα γνωστά και συσσωρευμένα προβλήματα.

Να μην μένουμε θεατές! Να συμμετέχουμε! Να στηρίζουμε τα παιδιά μας στη διαμόρφωση πολύπλευρης προσωπικότητας, δίνοντάς τους επιπλέον τη δυνατότητα να χαίρονται την εφηβεία τους. Η ίδρυση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, παρ’ όλες τις αδυναμίες και τις σκόπιμες ασάφειες, αποτέλεσε σταθμό για τη Δημόσια Εκπαίδευση, δεν είναι σχολεία κολέγια ή ελίτ, όπως θέλουν κάποιοι, σκόπιμα να τα ονομάζουν. Είναι σχολεία που έχει ανάγκη η κοινωνία, για τη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ταυτότητας, μας δίδαξαν τι μπορεί να προσφέρει η ολόπλευρη αισθητική αγωγή και μας βοήθησαν να καταλάβουμε τα οφέλη ώστε να ζητάμε να εφαρμοστεί καθολικά.

Μια ακόμη σχολική χρονιά μας βρίσκει ανήσυχους για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή των υποψηφίων στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μια ακόμη σχολική χρονιά βρίσκει τις περισσότερες οικογένειες να στενάζουν κάτω από το βάρος της ανεργίας, της φτώχειας, της φοροληστείας.

Οι εργασιακές σχέσεις ωρομίσθιοι – αναπληρωτές δεν μας εκφράζουν, δεν διαπαιδαγωγούν τη νέα γενιά, κάνουν αφάνταστα δύσκολη τη ζωή των ανθρώπων και σε πολλές περιπτώσεις δεν εξασφαλίζουν ούτε τη διαβίωσή τους, ενώ συγχρόνως βιώνουν όλη την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που συνεπάγονται η πρόσληψη και η απόλυσή τους κάθε χρόνο.

Τα σχολεία μας ανοίγουν και έχουμε ανησυχία, για τα κενά, τις μεταφορές, τις ανισότητες στην σίτιση, για τα βιβλία Μουσικής και Καλλιτεχνικών που ποτέ δεν είχαμε, τις ελλιπείς κτιριακές υποδομές, για τα απολύτως αναγκαία που οι γονείς θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Για μια ακόμα χρονιά στα παιδιά μας δεν θα χορηγηθούν οι τίτλοι μουσικής ειδικότητας:

α) Πτυχίο Θεωρητικών Ευρωπαϊκής Μουσικής (Ειδ. Αρμονίας)

β) Πτυχίο Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής (Βυζαντινής)

γ) Πτυχίο Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων.

Παρά το γεγονός ότι από την ίδρυση των Μουσικών Σχολείων προβλέπεται η πιστοποίηση των σπουδών των αποφοίτων τους.

Η είσοδο των επιχειρηματιών στα σχολεία που προωθείτε δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, εγκαταλείπεται σταδιακά ο ενιαίος χαρακτήρας της Δημόσιας Παιδείας.

Καλούμε τους Συλλόγους και τους Γονείς να σταματήσουν να κάνουν εκπτώσεις στις απαιτήσεις.

Αγωνιζόμαστε για ένα Δημόσιο Σχολείο, όπου η γνώση θα ξεκινά και θα τελειώνει σε αυτό. Ένα σχολείο όπου δεν θα χρειάζεται επιπλέον φροντιστήριο για τα γενικά μαθήματα ή επιπλέον ωδείο για την εκμάθηση μουσικού οργάνου και ούτε φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να ολοκληρώσουν τις γνώσεις τους.

Επιμένουμε να έχουμε σαν κριτήριο πάλης και διεκδίκησης τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών μας με οποιαδήποτε κυβέρνηση.

Δυνατή Ένωση σημαίνει δυνατοί Σύλλογοι. Σύλλογοι μαζικοί, όπου συμμετέχουν ενεργά όλοι οι Γονείς.

Καλή αγωνιστική χρονιά, αγώνας για τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας στη μόρφωση και στη ζωή».

 

Please follow and like us: