Το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε κρατικοποιήσεις εταιρειών λόγω κορονοϊού εξετάζει η γαλλική κυβέρνηση την ώρα που ανάλογη πρόθεση εκφράζει και η Ιταλία για την Alitalia.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Reuters, o υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι ο ίδιος και το επιτελείο εργάζονται σκληρά προκειμένου να παρουσιάσουν άμεσα στον πρόεδρο Μακρόν ένα σχέδιο για την ενίσχυση των επιχειρήσεων, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες επιπτώσεις στη γαλλική οικονομία.  

«Η γαλλική κυβέρνηση είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει όλα τα μέτρα για να προσφέρει υποστήριξη σε μεγάλες εταιρείες που υποφέρουν από την αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της κρατικοποίησης, αν προκύψει τέτοια αναγκαιότητα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λε Μερ σύμφωνα με το Reuters. 

«Δεν θα διστάσω να χρησιμοποιήσω όσα μέτρα είναι απαραίτητα προκειμένου να προστατέψω τις μεγάλες γαλλικές εταιρίες. Αυτό μπορεί να γίνει με την ανακεφαλαιοποίηση που αποτελεί βέβαια και στοίχημα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω ακόμα και τον όρο κρατικοποίηση, αν αυτό είναι αναγκαίο», ανέφερε ο Λεμέρ χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα ονόματα επιχειρήσεων. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι μεταξύ των εταιρειών που έχουν πληγεί περισσότερο, με μεγάλη πτώση στην τιμή των μετοχών τους. Η Renault για παράδειγμα στην οποία το γαλλικό κράτος έχει συμμετοχή 15%, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί κατά 62% από την αρχή του έτους. Παράλληλα, περιορισμός των ταξιδιών έριξε τις μετοχές της αεροπορικής εταιρείας Air France KLM, στην οποία το γαλλικό κράτος έχει συμμετοχή 14%, κατά 54% φέτος.

Παράλληλα, η Ιταλία ανακοίνωσε ότι αναμένει να εθνικοποιήσει την αεροπορική εταιρία Alitalia, που αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα εδώ και χρόνια, στο πλαίσιο των έκτακτων οικονομικών μέτρων.

Από το 2007 η εταιρεία βρέθηκε τρεις φορές στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Μετά τις δυο πρώτες κρίσεις τόσο η Air France-KLM όσο και η Etihad επιχείρησαν να την εξυγιάνουν, αλλά χωρίς επιτυχία.

Στα 70 και πλέον χρόνια της ιστορίας της η Alitalia έπεσε συχνά θύμα κακοδιαχείρισης. Τη χαριστική βολή στον άλλοτε ιταλικό γίγαντα των αιθέρων έδωσαν τόσο οι εταιρίες χαμηλού κόστους, όσο και τα τρένα υψηλής ταχύτητας.

με πληροφορίες: liberal, thepressproject

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το