ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ «ΑΡΙΣΤΩΝ» ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ, ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΑΘΜΩΝ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΙΕΤΙΑΣ

 

Την περασμένη εβδομάδα η Ομοσπονδία μας έδωσε στη     δημοσιότητα την περίπτωση ιδιωτικού σχολείου στη Δυτική Αττική που κάνει ρατσιστικό ξεκαθάρισμα στους μαθητές με βάση τους βαθμούς τους, προκειμένου να «πουλήσει» τη βιτρίνα του σχολείου της «αριστείας» και να παρουσιάσει διαφημιστικά υπερφυσικές επιδόσεις, ώστε να προσελκύσει «πελάτες». Ταυτόχρονα, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε καταθέσει σοβαρότατες καταγγελίες που είχαν κατατεθεί στις αρμόδιες αρχές για ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που παραβιάζουν τη νομοθεσία, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος παραχάραξης βαθμολογιών και των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Επειδή το φαινόμενο επιδεινώνεται ραγδαία με αποτέλεσμα να μιλούμε πλέον για εκατοντάδες τίτλους σπουδών που εκδίδονται υπό αδιαφανείς συνθήκες σε ιδιωτικά σχολεία, η ΟΙΕΛΕ για να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον και η ισονομία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας τον στατιστικό έλεγχο των βαθμών απολυτηρίων Γ’ Λυκείου των δύο τελευταίων ετών για να διαπιστωθεί, εάν υπάρχουν υπερβολικές αποκλίσεις σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία από τον εθνικό μέσο όρο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα στοιχεία που κατατέθηκαν, πέραν της περίπτωσης που προαναφέρθηκε:

  • Μεγάλο ιδιωτικό σχολείο σε προάστιο της Δυτικής Αθήνας εδώ και ένα χρόνο εκδίδει παρανόμως βαθμολογίες και τίτλους σπουδών λειτουργώντας με αδήλωτους εκπαιδευτικούς, χωρίς διοριστήριο και νοθευμένες ενδοσχολικές διαδικασίες.

  • Μεγάλο, ιστορικό σχολείο στα Βόρεια Προάστια έχει παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο, καθώς παραποιήθηκαν βάναυσα τα βιβλία φοίτησης, ώστε να εξαφανιστούν στοιχεία μαθητών με τεράστιο αριθμό απουσιών (κάποιοι είχαν άνω των 400!). Έτσι εκδόθηκαν για πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών που επί της ουσίας δεν φοιτούσαν παράνομοι τίτλοι σπουδών.

  • Σε ιδιωτικό σχολείο πρωτεύουσας νομού στη Βόρεια Ελλάδα οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου «εξαφανίζονται» από τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα σε έλεγχο εποπτικής αρχής οι αρμόδιοι να βρεθούν μπροστά σε άδειες αίθουσες. Φυσικά αυτοί οι μαθητές έλαβαν τίτλο σπουδών…

  • Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλίας, το οποίο για τις αρχές είναι εκπαιδευτήριο-φάντασμα. Δεν επιτρέπει ελέγχους και κανείς δεν γνωρίζει ποιοι εργάζονται και με ποια προσόντα, ποιοι και πόσοι μαθητές φοιτούν, πώς εκδίδονται οι τίτλοι σπουδών

  • Σε ξένο ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης οι μαθητές διδάσκονται …εξ αποστάσεως σε συγχωνευμένες τάξεις από εκπαιδευτικούς που κανείς δεν γνωρίζει, που δεν έχουν πιστοποιηθεί από την πολιτεία, που πιθανότατα δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν. Κι εδώ τα ερωτήματα για τις ενδοσχολικές διαδικασίες, για την έκδοση βαθμολογιών και τίτλων είναι αμείλικτα.

  • Ίσως η πιο σοβαρή και ταυτόχρονα σκοτεινή υπόθεση. Η έκδοση τίτλων-μαϊμού από ιδιωτικά σχολεία σε μαθητές που δεν φοιτούν καν, αλλά κάνουν παράνομα (χωρίς δηλαδή τις προβλέψεις του νόμου) κατ’ οίκον διδασκαλία. Δύο χρόνια πριν, η Ομοσπονδία μας έδωσε στη δημοσιότητα μια υπόθεση που αποκαλύφθηκε τυχαία μέσω μας ντοκιμαντέρ με το όνομα ΙΧΘΥΣ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στο ντοκιμαντέρ καταγράφεται η περίπτωση μιας οικογένειας που λόγω «έλλειψης εμπιστοσύνης» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έστειλε τα παιδιά της στο σχολείο και είχε συνάψει συμφωνία με κάποιο ιδιωτικό σχολείο για να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις. Μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας και το αίτημά μας για εισαγγελική έρευνα, η Ομοσπονδία μας έλαβε πλήθος καταγγελιών ότι υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο μαθητών που κάνουν homeschoolingκαι λαμβάνουν, άγνωστο με ποιες διαδικασίες, τίτλους σπουδών από ιδιωτικά σχολεία.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Η βιομηχανία παραγωγής μαϊμού άριστων τίτλων σπουδών που ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία και έζησε την πλήρη ακμή της την περίοδο 2010-15,προκαλεί σοβαρή βλάβη τόσο στα πολλά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν νόμιμα λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού όσο και σε χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων που ιδρώνουν για το βαθμό τους, συχνά υπό αντίξοες συνθήκες.

Οι κοινωνικές επιπτώσεις είναι σημαντικές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε επίπεδο Ε.Ε. Στη χώρα μας οι εικονικά άριστες βαθμολογίες, ειδικά για τους μαθητές που δεν δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις, δίδουν τη δυνατότητα λήψης πολύ υψηλού αριθμού μορίων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (1000 μόρια παίρνει το 20), επομένως θέτουν τους απόφοιτους σε προνομιακή θέση για διορισμούς στο δημόσιο. Στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες χώρες τα παράνομα αυτά απολυτήρια αποτελούν διαβατήριο για την εισαγωγή των μαθητών αυτών σε πανεπιστημιακές σχολές του εξωτερικού, αλλά και για την πρόσληψή τους σε καλές θέσεις εργασίας με θύματα τους μαθητές των χωρών αυτών που απέκτησαν τον τίτλο τους νόμιμα. Καλό είναι να υπενθυμιστεί ότι το απολυτήριο Λυκείου αντιστοιχεί στο Επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (NQF) που είναι εναρμονισμένο με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF), επομένως αποτελεί μια αναγνώριση ακαδημαϊκών/επιστημονικών προσόντων σε ευρωπαϊκό επίπεδο πλέον. Επομένως οι διαδικασίες που οδηγούν στην κτήση του πρέπει να είναι απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές.

Δυστυχώς, ορισμένα ιδιωτικά σχολεία εκμεταλλεύονται το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο (πειθαρχικές διατάξεις επί της ουσίας δεν υφίστανται, καθώς το υπάρχον πλαίσιο είναι αναχρονιστικό) και την προβληματική εποπτεία από θεσμούς της πολιτείας και κατορθώνουν να μετατρέπονται σε πρατήρια παραγωγής «άριστων» τίτλων.

ΟΙΕΛΕ

 

 ———————Δείτε και αυτό:

 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το