Χρόνια πριν, την εποχή της Βαυαροκρατίας, ο Ιωάννης Κωλέττης, προκειμένου να σχολιάσει το μαύρο βέλο που φορούσε μια εύθυμη κοσμική χήρα της εποχής, είπε τη φράση : << Μώρε όλα τα έχει η Μαριορή, ο φερετζές της λείπει>>.

Η φράση έμεινε παροιμιώδης και τη χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα για να δείξουμε ότι κάποιος ασχολείται με επουσιώδη πράγματα, ενώ υπάρχουν πολύ σοβαρότερα.

Στην περίπτωση του Δημόσιου σχολείου λοιπόν, οι κάμερες που εισάγει η κυρία  Κεραμέως στις σχολικές τάξεις για ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων, είναι ο φερετζές.

Με αυτόν η υπουργός προσπαθεί να καλύψει τις αστοχίες και την ανεπάρκεια μιας ολόκληρης χρονιάς. Προσπαθεί να κερδίσει μια χαμένη παρτίδα με κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως η χρήση κάμερας στην τάξη, δηλώνοντας ότι όλα γίνονται  για το καλό των παιδιών και της εκπαίδευσης.

Όμως τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους.

Διότι δεν καλύπτονται:

-Τα αμέτρητα κενά εκπαιδευτικών και οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες ακόμη και σε μαθήματα προσανατολισμού μέχρι το Δεκέμβρη.

– Η πρωτοφανής απόφαση για  τον καθορισμό οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης, η οποία αφήνει όλα τα Τ.Ε. σε πολλούς νομούς  χωρίς κανέναν μόνιμο εκπαιδευτικό ΠΕ04 .Εκτός αυτού ανεξαρτήτως αριθμού παιδιών προβλέπει μόλις ένα φιλόλογο και ένα μαθηματικό. Και  εφόσον τα τμήματα ένταξης σπάνε στα δύο μόνο όταν έχουν 13 μαθητές , αυτό σημαίνει ότι σε ένα τμήμα με 12 παιδιά θα αναλογεί μόνο ένας φιλόλογος και ένας μαθηματικός και φυσικά κανένας συνάδελφος ΠΕ04!!

-Τα κτιριακά προβλήματα σε πολλές σχολικές μονάδες της επικράτειας.

-Το ανεπαρκές Π.Σ.Δ. που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στους συναδέλφους που προσπαθούσαν να εφαρμόσουν σύγχρονη ή ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

-Η αύξηση του ορίου των μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.

– Η πρόσφατη απόφαση για τον καθορισμό  του ηλικιακού ορίου των 17 ετών όσον αφορά τις εγγραφές των μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑΛ. Ένα όριο που αφήνει χιλιάδες μαθητές  εκτός του δημόσιου σχολείου.

Όλα τα προαναφερθέντα είναι ή σοβαρά προβλήματα που η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει, ή αποφάσεις της Υπουργού, η οποία αντιλαμβάνεται με πολύ στρεβλό τρόπο την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Και το κερασάκι στην τούρτα, ο φερετζές της Μαριορής, είναι η χρήση κάμερας στην τάξη για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος. Στο όνομα του Δημόσιου συμφέροντος, πάνε περίπατο τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, οι ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή και η μυσταγωγία του μαθήματος. Το μάθημα για όσους λείπουν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται σύγχρονα ή ασύγχρονα.

Η κάμερα δεν είναι λύση, ίσα ίσα προσθέτει νέα προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα.

Ο φερετζές που θέλει να μας φορέσει η Υπουργός είναι διάτρητος και ανεπιθύμητος.

Ο αγώνας αυτός είναι όλων μας . Η προστασία του δημόσιου σχολείου είναι δική μας υποχρέωση.

Όταν η θέληση είναι μεγάλη, οι δυσκολίες δεν μπορεί να είναι μεγάλες. (Νικολό Μακιαβέλι, 1469-1527)

ΘΑΝΟΣ ΒΑΛΛΑΣ, ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το