Με μια αναμενόμενη κίνηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε εσπευσμένα αμέσως μετά τις εκλογές και πριν ακόμη ορκιστεί η νέα κυβέρνηση στην εκδοσή του πρώτου Προεδρικού Διατάγματος. Το πρώτο δείγμα γραφής της διακυβέρνησης της ΝΔ καταγράφεται με την ανάρτηση του σχετικού ΦΕΚ, χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους συζήτηση και, μάλιστα, χωρίς να έχει καν συγκροτηθεί η νέα Βουλή σε σώμα.
Η ηγεσία της ΝΔ ποτέ δεν έκρυψε το πραγματικό της πρόγραμμα και την ουσία της δεξιάς και αντιδραστικής της πολιτικής. Το κόμμα της Δεξιάς διαχρονικά εδώ και δεκαετίες αποτελεί τον πιο πιστό στυλοβάτη του αστικού πολιτικού συστήματος, τον πιο γνήσιο εκφραστή των συμφερόντων της ντόπιας ολιγαρχίας και του ιμπεριαλισμού.
Κοινός παρονομαστής τόσο του πρώτου – μετά τις εκλογές- Προεδρικού Διατάγματος  όσο και αυτών που θα ακολουθήσουν, είναι το πώς θα διασφαλίσει το αστικό σύστημα τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής που υπαγορεύουν τα ντόπια και ξένα αφεντικά τους.
Όπως εύστοχα επισημαίνει σε άρθρο του στο thepressproject.gr  ο Γιώργος Μουργής  είναι φανερό ότι οι παρεμβάσεις της νέας κυβέρνησης της ΝΔ  για “αστυνομικές φύλακες” και όλες οι εξαγγελίες αντιεγκληματικής πολιτικής οδηγούν φυλακές και κρατούμενους έξω από το πλαίσιο δίκαιου και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αποτελούν τον προθάλαμο μιας αναχρονιστικής μετάβασης σε στρατιωτικοποιημένα σχέδια τιμωρητικής και εξοντωτικής αντισωφρονιστικής επιχείρησης. Το σχέδιο Μητσοτάκη για “φυλακές – στρατόπεδα συγκέντρωσης” τύπου Γκουαντάναμο είναι η συνέχεια του κράτους καταστολής, όπου πλέον η Αστυνομία θα αναλαμβάνει την εκτέλεση των ποινών, καταργώντας τα μέχρι σήμερα κεκτημένα, ενεργοποιώντας τα χουντικό δόγμα “αστυνομικοποίησης της Δικαιοσύνης”.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
Συγκεκριμένα, στο προεδρικό διάταγμα υπ’αριθμ. 81, “Σύσταση,συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων”, το οποίο δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 00:12 της Τρίτης 9 Ιουλίου, αναφορικά με τις αρμοδιότητες του νέου υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ύστερα από τη συγχώνευσή του με το υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, ορίζεται μεταξύ άλλων: “Στο νέο Υπουργείο μεταφέρονται επίσης, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, οργάνων και προσωπικού που τις κατέχει, όπως έχουν διαμορφωθεί κατά την έκδοση του παρόντος, οι ακόλουθες υπηρεσίες: 5.1. από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του άρθρου 17 του π.δ. 96/2017 (Α’ 136) όπως ισχύει, συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των υπαγομένων σε αυτή οργανικών μονάδων, το Σώμα Επιθεώρησης και Ελέγχου Καταστημάτων Κράτησης, η Ιατροδικαστική Υπηρεσία, τα Καταστήματα Κράτησης, Σωφρονιστικά και Θεραπευτικά Καταστήματα, τα Ειδικά Θεραπευτικά Καταστήματα και η Κεντρική Αποθήκη Υλικού Φυλακών (ΚΑΥΦ), το Ίδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου και οι Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής των άρθρων 19, 26, 27, 28 και 29 του π.δ. 96/2017, όπως ισχύει”.
Επιπρόσθετα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μεταφέρεται από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, η Ειδική Γραμματεία Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων, Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσής και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και Άλλων Πόρων, του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, στον πρωθυπουργό υπάγεται πλέον η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. “Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών η οποία συστάθηκε με το άρθρο 1 του ν.δ. 2421/1953 και μετονομάστηκε και οργανώθηκε με το ν. 1645/1986 και το ν. 3649/2008 (Α’ 39) μεταφέρεται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, και προσωπικού, στον Πρωθυπουργό”. Επίσης στον πρωθυπουργό μεταφέρονται ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η Ειδική Γραμματεία Επικοινωνιακής Διαχείρισης Κρίσεων και η Ειδική Γραμματεία του Εθνικού Τυπογραφείου του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Παράλληλα, συστήνεται υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την κατάργηση του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής. Στο νέο υπουργείο μεταφέρονται από το Υπουργείο Οικονομικών, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και από το καταργούμενο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής: α) η Γενική Γραμματεία του Υπουργείου, β) η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής γ) η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και δ) η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Κράτους, το Γραφείο Τύπου του Υπουργού και η Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου. Επιπρόσθετα, όπως ορίζεται, μεταφέρονται οι αρμοδιότητες “από το συγχωνευόμενο με τις διατάξεις του παρόντος Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης όπως αυτό οργανώθηκε με το π.δ. 133/2017 (Α’ 161) όπως ισχύει: (α) η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Οργανώσεων (άρθρο 13 του π.δ. 133/2017), (β) τα Τμήματα Διαδικασιών και ΚΕΠ της Διεύθυνσης Δομών, Διαδικασιών και Αρχείων της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης (άρθρο 12 του π.δ. 133/2017), (γ) το Τμήμα Διαρκούς Κώδικα Νομοθεσίας – «Ραπτάρχης» της Διεύθυνσης Προμηθειών, Υποδομών και Διαχείρισης Υλικού της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (άρθρο 7 του π.δ. 133/2017). 1.4. Από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης η Διεύθυνση Διαχείρισης, Ανάπτυξης και Υποστήριξης Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή , όπως αυτή οργανώθηκε με το άρθρο 62 του π.δ. 147/2017 (Α’ 192)”.

Στην εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μεταφέρονται επίσης ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, οι παρακάτω φορείς και νομικά πρόσωπα: “2.1. Από το καταργούμενο με τις διατάξεις του παρόντος Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης: (α) η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., η οποία συστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 24 του ν. 2860/2000, όπως συγχωνεύθηκε με την ανώνυμη εταιρεία «Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.» κατά τη διάταξη του άρθρο 62 του ν. 4002/2011, (β) τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών εταιρειών του ομίλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, (γ) ο Ελληνικός Οργανισμός Διαστήματος Α.Ε, ο οποίος συστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 18 του ν. 4508/2017 (Α’ 200) και (δ) το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. (ΕΚΟΜΕ Α.Ε.), το οποίο συστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 44 του ν. 4339/2015 (Α’ 133).2.2. Από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. η οποία συστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου πρώτου του ν. 3607/2007 (Α’ 245).

2.3. Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: (α) η εταιρεία με την επωνυμία “Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας-ΕΔΕΤ Α.Ε.”, η οποία συστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 1 του π.δ. 29/1998 (Α’ 34) και (β) το «Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης» που συστάθηκε ως οργανική μονάδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
με το π.δ. 226/1989 (Α’ 107) όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 347/1996 (Α’ 229) και μετονομάσθηκε σε «Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου» με τη διάταξη του άρθρου 23 του ν. 3190/2003 (Α’ 249)”.

Στο προεδρικό διάταγμα προβλέπεται και η συγχώνευση των υπουργείων Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εσωτερικών σε νέο υπουργείο Εσωτερικών. “Όλες οι υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, τα όργανα, οι θέσεις και το προσωπικό των συγχωνευόμενων Υπουργείων αποτελούν εφεξής υπηρεσίες, όργανα, θέσεις και προσωπικό του Υπουργείου Εσωτερικών. Στο Υπουργείο Εσωτερικών υπάγονται επίσης οι αυτοτελείς υπηρεσίες και όλα τα νομικά πρόσωπα και οι φορείς που εποπτεύονται από τα συγχωνευόμενα Υπουργεία”.

Στο άρθρο 4 του διατάγματος καθορίζονται οι μεταφορές υπηρεσιών και οι μετονομασίες υπουργείων: “1. Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και οι φορείς που υπάγονται σε αυτήν, με την επιφύλαξη των οριζόμενων στην περίπτωση 2.3 της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του παρόντος, μεταφέρονται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων, στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης το οποίο μετονομάζεται σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετονομάζεται σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. 2. Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών που συστάθηκε με το άρθρο 27 του ν. 1558/1985 (Α’ 137), μεταφέρεται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων, στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το οποίο μετονομάζεται σε Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μεταφέρεται επίσης, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, το οποίο συστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 1835/1989 (Α’ 76), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
3. Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους που συστάθηκε με το άρθρο 78 του ν. 4389/2016 (Α’ 94) μεταφέρεται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, στο Υπουργείο Οικονομικών.4. Στο Υπουργείο Εξωτερικών μεταφέρονται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, οι εξής υπηρεσίες: (α) η Γενική Διεύθυνση Διεθνούς Εμπορικής και Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, πλην της Διεύθυνσης Εμπορικών Καθεστώτων και Μέτρων Άμυνας, (β) το Τμήμα Μέτρων Εμπορικής Άμυνας της Διεύθυνσης Εμπορικών Καθεστώτων και Μέτρων Άμυνας της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης (γ) το Γραφείο Οικονομικού Συμβούλου στη Γενεύη, του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, το οποίο μετονομάζεται σε Γραφείο Οικονομικής Διπλωματίας στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία Γενεύης, (δ) η Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). 5. Στο Υπουργείο Εξωτερικών μεταφέρονται επίσης: (α) ως σύνολο αρμοδιοτήτων (αα) η Διεύθυνση Διεθνούς Επικοινωνίας, (αβ) η Διεύθυνση Διπλωματίας Μέσων Ενη μέρωσης καθώς και (αγ) τα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Εξωτερικού της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίαςτου καταργούμενου με τις διατάξεις του παρόντος Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, όπως ορίζονται στα άρθρα 26, 28 και 30 του π.δ. 82/2017, (β) το επιτόπιο προσωπικό που υπηρετεί στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Εξωτερικού καθώς και (γ) οι θέσεις και το προσωπικό
αποκλειστικά του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας ανεξαρτήτως της υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης στην οποία υπηρετούν. 6. Στην εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών μεταφέρονται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, οι παρακάτω φορείς και νομικά πρόσωπα: (α) η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. (Enterprise Greece), που συστάθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2372/1996 και μετονομάστηκε με το άρθρο 1 του ν. 4242/2014 (Α’ 50) και (β) ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων που συστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 1796/1988 (Α’ 152). 7. Στο Τμήμα Εκλογών και Πολιτικών Κομμάτων της Διεύθυνσης Εκλογών της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών περιέρχεται η αρμοδιότητα της περ. θ’ της παραγράφου 5 του άρθρου 27 του π.δ. 82/2017. 8. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μετονομάζεται σε Υπουργείο Δικαιοσύνης”.

ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Όπως είχαμε επισημάνει και αμέσως μετά τις εκλογές, ύστερα από την εκλογική νίκη και την πολιτική κυριαρχία της ΝΔ, μια νέα πολιτική κατάσταση διαμορφώνεται στην πολιτική ζωή της χώρας, προδιαγράφοντας όξυνση της πολιτικής αντίδρασης, ένταση του αυταρχισμού και της καταστολής, χτύπημα των δημοκρατικών δικαιωμάτων του λαού, ενίσχυση της πολιτικής της λιτότητας, νέα επίθεση στην Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια.

Η ΝΔ, πριμοδοτημένη και ενισχυμένη από τα αντιλαϊκά πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έχει στρωμένο το έδαφος,  για μεγαλύτερη σκλήρυνση της αντιλαϊκής πολιτικής, για νέα κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης.

Στη μαύρη ατζέντα του Μητσοτάκη υπάρχει η συνέχιση της μακράς εξουθενωτικής λιτότητας στα πλαίσια των μνημονιακών, αντεργατικών επιλογών της EE και του ΔΝΤ.

O Μητσοτάκης έχει αμείλικτα αντιλαϊκό πολιτικό παρελθόν. Και απ’ αυτό δεν πρόκειται να παρεκκλίνει ούτε κεραία. Ταυτίστηκε και ευθυγραμμίστηκε, όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τα βάρβαρα μνημόνια και τις πλέον νεοφιλελεύθερες πολιτικές και υπήρξε πειθήνιος διεκπεραιωτής της ιμπεριαλιστικής πολιτικής.

Ωστόσο η «κυβερνητική σταθερότητα» που σχεδιάζουν και διακηρύσσουν μόνο αβέβαιη μπορεί να είναι. Καμιά «τάξη» και καμιά πολιτική σταθερότητα δεν μπορεί να στηριχθεί πάνω στη φτώχεια, την εξαθλίωση του λαού και την υποδούλωση της χώρας. Στο έδαφος αυτό, μόνο όξυνση της λαϊκής αντίδρασης και της ταξικής πάλης μπορεί να σημειωθεί.

Σ’ αυτή την επερχόμενη λαίλαπα αναδεικνύεται η μεγάλη ανάγκη για τη δημιουργία ενός ισχυρού λαϊκού αντιιμπεριαλιστικού κινήματος, ενός μετώπου αντίστασης ενάντια στην αντεργατική- αντιλαϊκή πολιτική.

prologos.gr

—————————-Διαβάστε και αυτό:

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το