Σε κινητοποιήσεις με αφορμή το “σχέδιο διάσωσης” που ετοιμάζει η κυβέρνηση προχώρησαν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ. Στις 14/02/2020 πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση εξαιτίας της μη ανανέωσης συμβάσεων περίπου 1.500 «δανεικών εργαζομένων», μέσω εργολαβικών εταιρειών. Τρεις μέρες πριν οι υπάλληλοι απέκλεισαν το κέντρο διανομής των ΕΛΤΑ στην οδό Λένορμαν, αντιδρώντας στις μειώσεις προσωπικού και στην εντατικοποίηση της δουλειάς τους.
Το κλείσιμο 250 καταστημάτων, το λουκέτο σε 80 γραφεία και “εθελούσιες” απολύσεις 2.000 υπαλλήλων προέβλεπε η μελέτη για το μέλλον των ΕΛΤΑ που συγκρότησε πριν τρία χρόνια η Pricewaterhouse Coopers (PwC) με κυβέρνηση τον ΣΥΡΙΖΑ.
Τη σκυτάλη για την ολοκλήρωση της μελέτης αυτής έχει τώρα η κυβέρνηση της Ν.Δ. και με γοργούς ρυθμούς προχωρά. Στις κατευθύνσεις αυτές, η Διοίκηση των ΕΛΤΑ ανέθεσε στην εταιρεία PLAS Α.Ε. την εκπόνηση σχεδίου “εθελούσιας” εξόδου 2000 εργαζομένων με “ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα” επιδιώκοντας, όπως ισχυρίζεται, “την ανανέωση του προσωπικού με νεότερο σε ηλικία και επιστημονικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό”.
Στην πραγματικότητα βέβαια, οι “εθελούσιες” απολύσεις θα αξιοποιηθούν για να χαθούν μισθολογικές και εργασιακές κατακτήσεις που είχαν κατοχυρώσει παλιότεροι εργαζόμενοι στον κλάδο, ενώ το κλείσιμο των καταστημάτων θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις υπηρεσίες που παρείχαν τα ΕΛΤΑ γενικότερα στο λαό και ιδιαίτερα στην ύπαιθρο.
Το πλήρες άνοιγμα της ταχυδρομικής αγοράς στον ανταγωνισμό ξεκίνησε με το ν.4053/2012 (από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΛΑ.Ο.Σ.), που ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Οδηγία 2008/6/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεχίστηκε με το πέρασμα των ΕΛΤΑ στο “υπερταμείο” των ιδιωτικοποιήσεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και επιχειρείται να ολοκληρωθεί από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτό το άνοιγμα περιλαμβάνει μειώσεις μισθών, απολύσεις, εντατικοποίηση εργασίας, ελαστικές σχέσεις εργασίας για όσους εργάζονται στα ΕΛΤΑ και ακριβές ή και ανύπαρκτες ταχυδρομικές και άλλες υπηρεσίες για τους πολίτες.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το