Διευρύνοντας την πολιτική ιδιωτικοποίησης σε όλη την γκάμα των δημόσιων υπηρεσιών, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατέθεσε στις αρχές του Σεπτεμβρίου στη Βουλή δύο σχετικά νομοσχέδια:

Το ένα με τίτλο: «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις», το οποίο έφερε στη Βουλή στις 5/9, επανακαθορίζει το θεσμικό πλαίσιο των δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθεσίας της ΕΕ. Με πρόσχημα τη «διασφάλιση της συνεχούς παροχής αστικών μεταφορών επιβατών» – προβλέπει ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει τη δυνατότητα να προβεί σε «προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης σε ιδιωτικές εταιρείες, δημόσιας αστικής οδικής μεταφοράς επιβατών» ή της απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει ο διαγωνισμός. Σε κάθε περίπτωση, ο πάροχος που θα αναδεικνύεται θα αποζημιώνεται, δηλαδή θα λαμβάνει άμεσα χρήματα που θα του προσφέρονται από το ελληνικό δημόσιο. Στα άρθρα του εν λόγω νομοσχεδίου περιλαμβάνονται και τα κριτήρια που θα πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενες ιδιωτικές εταιρείες. Στο νομοσχέδιο προσδιορίζεται ότι οι διατάξεις του αφορούν 34 πόλεις της Ελλάδας -δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιβατικές αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, οι οποίες το δίχως άλλο θα ακολουθήσουν σε επόμενη φάση.

Το άλλο νομοσχέδιο με τίτλο: «Πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας». Σύμφωνα με αυτό το έργο, της μετάδοσης των εκπομπών των ελληνικών σταθμών εθνικής εμβέλειας παραδίδεται σε ιδιωτικές εταιρείες, αντί να το αναλάβει το κράτος, και στην προκειμένη περίπτωση σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες πλέον ως πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών θα εισπράττουν κρατική επιχορήγηση 24 εκατ. ευρώ ετησίως και για 8 χρόνια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών που είναι εκτός ψηφιακής τηλεοπτικής κάλυψης, θα επιδοτούνται με 110 ευρώ για 8 χρόνια προκειμένου με το ποσό αυτό να αγοράζουν την πρόσβασή τους, να πληρώνουν, δηλαδή, τις εταιρείες παρόχους οι οποίες θα καθοριστούν από σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες.

Με τα δύο νομοσχέδια η κυβέρνηση ανοίγει δύο ακόμα πόρτες στο χώρο των δημόσιων υπηρεσιών για να κερδοσκοπήσουν ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες.

(Ο πίνακας του Οτο Ντιξ, , το σαλόνι)

prologos.gr

 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το