15 ακτοπλοϊκές εταιρείες περιδιαβαίνουν τα πελάγη, από τις οποίες οι 4 αναφέρονται ως ελληνικές αλλά κι αυτές, με τις τελευταίες συγχωνεύσεις, (π.χ. την Hellenic sewers την πήρε η Ploy Star Ferris που υπάγεται στην Άττικα γκρουπ που κι αυτή ελέγχεται από ….και ποιος ξέρει ποιος μας ταξιδεύει), παύουν να είναι ελληνικές κι όχι πως είναι καλύτερες για τον κοσμάκη αλλά μόλις έγινε η συγχώνευση, αυξήθηκαν τα εισιτήρια 4%!!. Έτσι νιώθουμε κάπως ανώτεροι, γιατί εμείς στην Ικαρία πληρώνουμε κοντά 20 ευρώ παραπάνω για την τρίτη θέση σε σχέση ας πούμε με την Κρήτη, (39,50 για Ικαρία 23 για Κρήτη), κι ας είναι λιγότερες ώρες ταξίδι και χειρότερα τα πλοία «μας».
Το χειμώνα τα μικρά, τα φτωχά, τα «άγονα» νησιά, όπως πάντα ξεχασμένα. Στην Ικαρία πηγαίνει 3 φορές τη βδομάδα πλοίο, στους Φούρνους 2. Το μοναδικό πλοίο της γραμμής, ξεκινάει από τον Πειραιά και περνώντας από 10 λιμάνια φτάνει μέχρι την Καβάλα. Ένα δρομολόγιο που κρατάει τρεις μέρες. Έτσι για να καλύψει τα έξοδα και ο φουκαράς ο εφοπλιστής που το αδίστακτο κράτος του φόρτωσε αυτό το «κοινωνικό» έργο. Βέβαια επιδοτείται από τον κρατικό κορβανά, λόγω που δεν είναι γόνιμο να ρίχνει άγκυρα σ’ αυτά τα λιμάνια, αλλά να μη φαλιρίσει κιόλας ο ταλαίπωρος.
Η αλήθεια είναι πως για να τα βγάλει πέρα μειώνει το προσωπικό, αυξάνει συνέχεια τα εισιτήρια, αλλά τι είναι μια αύξηση για έναν άνεργο νησιώτη της άγονης γραμμής που θέλει να κάνει μια ιατρική εξέταση η μια χημειοθεραπεία στην Αθήνα; Τίποτα, μην είμαστε κι αχάριστοι. Τώρα το καλοκαίρι λόγω που κάθε Ιούλη περνάει από τα νησιά η ανάπτυξη γύρω στις 40 μέρες, έχουμε περισσότερα δρομολόγια, αλλά κρατάμε και κάνα στρωσίδι γιατί δεν έχει ούτε καρέκλα στο κατάστρωμα, σαρδέλες πάμε, σαρδέλες ερχόμαστε. Τι να προκάνει κι ο εφοπλιστής να αυξάνει και να εισπράττει εισιτήρια ή να αυξάνει τα πλοία της γραμμής; Εξάλλου μας το έχουν πει επανειλημμένα στις διαμαρτυρίες μας οι υπουργοί των εναλλασσόμενων κυβερνήσεων εδώ και χρόνια: «οι εφοπλιστές επιτελούν κοινωνικό έργο», «το υπουργείο δεν έχει πλοία». Ακόμα κι όταν τα πλοία είναι σαράβαλα, το υπουργείο μας απαντάει «αν δεν σας αρέσουν να πηγαινοέρχεστε κολυμπώντας». Κι ακόμα όταν μας υποχρεώνουν να πληρώσουμε ακριβό εισιτήριο, λόγω μειωμένης κίνησης και διαμαρτυρηθούμε, καλούν το λιμεναρχείο να μας «βάλει στη θέση μας».
Τι να κάνουν κι οι εφοπλιστές θέλουν μια στήριξη, το λιμεναρχείο και οι διάφορες επιτροπές ελέγχου αξιοπλοΐας, που πάντα βγάζουν τα πλοία αξιόπλοα, αν δεν στηρίξουν τους εφοπλιστές ποιους θα στηρίξουν, τους επιβάτες; Η αλήθεια είναι ότι πριν δούμε να φτάνει στην τσέπη μας το φορολογικό ισοδύναμο, αυτό που δίνουν τελευταία στους φτωχούς νησιώτες όταν ταξιδεύουν, με μια τρίπλα οι εφοπλιστές μας το πήραν πίσω. Και αν ταξιδέψεις κράτα και κάνα νεράκι της βρύσης, γιατί οι τιμές του νερού στο πλοίο, σου σταματάν αμέσως τη δίψα. Αυτά τα πολύ λίγα μέχρι να συντονίσουμε τις διαμαρτυρίες μας, να τις μετατρέψουμε σε μαζικούς, ενωτικούς, συνεχείς αγώνες, για δημόσια, φτηνή, ασφαλή, τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το