ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ   Π. Ε. ΑΙΓΑΛΕΩ

   Το Δ.Σ του Συλλόγου εύχεται να είστε όλοι/ες καλά και να έχετε δύναμη και κουράγιο στο δύσκολο έργο που κάνετε σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που αντιμετωπίζουμε. Όλοι μας, από την πρώτη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία, προσπαθούμε να επιτελέσουμε με αίσθημα ευθύνης το κοινωνικό και παιδαγωγικό μας καθήκον. Στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους με κάθε μέσο και τρόπο χωρίς να υπολογίσουμε κόπο και χρόνο. 

  Είμαστε όμως αναγκασμένοι να επανέρθουμε στο ζήτημα της εξ απόστασης εκπαίδευσης γιατί το Υπουργείο αντί να αναγνωρίσει και να σταθεί αρωγός στις προσπάθειές μας, θέλοντας να χρησιμοποιήσει για επικοινωνιακούς λόγους τη συγκυρία, δημιουργεί συνεχώς εμπόδια και προβλήματα στη δουλειά μας. 

   Με προηγούμενες ανακοινώσεις μας έχουμε αναδείξει τις αντιφάσεις, τα τραγικά λάθη και την ανεπάρκεια του Υπουργείου. Τελευταίο κατόρθωμα είναι η αποστολή στα προσωπικά μας e mail ειδοποιήσεις για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (webex). Μάλιστα αυτές τις μέρες ξεκίνησαν ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης. Ταυτόχρονα οι Συντονιστές καλούν τους/τις εκπαιδευτικούς σε προαιρετικές τηλεδιασκέψεις μέσω νέας πλατφόρμας (zoom). Για τις συγκεκριμένες πλατφόρμες και τις ιδιωτικές εταιρείες που τις εμπορεύονται, τους σκοπούς και τα μέσα που χρησιμοποιούν έχουμε πολλά να πούμε. Το πιο σημαντικό είναι ότι η εταιρεία zoom πρόσφατα κατηγορήθηκε ότι με την εφαρμογή της δίνει τη δυνατότητα στον εργοδότη να παρακολουθεί τον υπάλληλο και μάλιστα ότι καταγράφει και ύστερα πουλά προσωπικά δεδομένα των χρηστών των τηλεδιασκέψεων (αριθμός τηλεφώνου, ώρες χρήσης, ηλικία κλπ) στην εταιρεία του facebook. Από εκεί τα στοιχεία πουλιούνται σε διαφημιστικές εταιρείες για στοχευμένη διαφήμιση. Αν ισχύουν τα παραπάνω μιλάμε για κανονικό πανοπτικό και για ένα φρικτό δυστοπικό κοινωνικό και εργασιακό σκηνικόΣε αυτή την περίπτωση ξεκαθαρίζουμε προς τους μαθητευόμενους μάγους: εμείς δε θα επιτρέψουμε να παιχτούν τέτοια παιχνίδια στις πλάτες των εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών. 

   Δυστυχώς τις τελευταίες ώρες εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση των συγκεκριμένων πλατφόρμων. Ενώ ακόμα και το Σχολικό Δίκτυο έχει τεράστια προβλήματα (πέφτει πολλές ώρες της μέρας ή κυριολεκτικά σέρνεται) το Υπουργείο αδιαφορεί. Οι δυσκολίες της σύγχρονης εξ απόστασης εκπαίδευσης εμφανίζονται ανάγλυφα στη Β/θμια εκπαίδευση όπου οι μαθητές είναι σε μεγαλύτερη ηλικία και έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια χειρισμού των Νέων Τεχνολογιών. Τα αποτελέσματα είναι εντελώς απογοητευτικά παρά τις προσπάθειες των καθηγητών. Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι:

  • Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα κυρίως παιδαγωγικά και μετά τεχνικά. Δεν μπορεί να γενικευτεί στο Δημοτικό γιατί τα μικρά παιδιά δεν έχουν την σχετική ευκολία να συμμετέχουν σε τηλεδιασκέψεις (!!!!) χωρίς τη βοήθεια των γονέων τους. Εμείς όμως πρέπει να κάνουμε μάθημα στους μαθητές μας και όχι στους γονείς τους.
  • Η σύγχρονη εκπαίδευση απαιτεί κατάλληλο εξοπλισμό (κάμερες, μικρόφωνα, γρήγορη σύνδεση, σύγχρονο H/Y ή κινητό ή tablet). Εκ των πραγμάτων ένα μεγάλο μέρος των μαθητών μας αποκλείεται διότι δεν μπορεί να έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό. 

     Αποκλείονται δηλαδή τα πιο φτωχά και παραμελημένα από το κράτος κομμάτια του μαθητικού πληθυσμού τα οποία έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη δημόσια, δωρεάν παιδεία. Το σχολείο αντί να γεφυρώνει τις ανισότητες τις νομιμοποιεί και τις διευρύνει ακόμα περισσότερο.

  • Από πουθενά δεν προκύπτει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να μπούμε στο link του Υπουργείου ή στα link άλλων πλατφόρμων και να εφαρμόσουμε υποχρεωτικά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Οι όποιες συναντήσεις γίνονταιείναι εντελώς προαιρετικές και έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς.

Άρα: 

  • Καλούμε τους συναδέλφους να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικόΟ κάθε εκπαιδευτικός και το κάθε σχολείο ΠΡΕΠΕΙ να συνεχίσει να εργάζεται με τον τρόπο που θεωρεί πιο πρόσφορο, εύκολο και προσβάσιμο από ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑΚαμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
  • Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.
img322

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το