Παράταση θητείας στους διευθυντές σχολείων και διευθυντές εκπαίδευσης για έναν χρόνο θα προβλέπει το νομοσχέδιο για την Παιδεία που θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα (Μεγάλη Εβδομάδα).

Αν και στόχος του υπουργείου Παιδείας ήταν να φέρει ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών αυτό φαίνεται να μένει πίσω λόγω της επέλασης του κορονοϊού.

                Το πολυνομοσχέδιο , μεταξύ άλλωνθα περιλαμβάνει:

Α. Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ (στο σύστημα “Γαβρόγλου”).
Β. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων
Γ. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών- Επιμόρφωση
Δ. Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.
Ε. Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Ζ. Ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια.
Η. Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
Θ. Ρυθμίσεις για μη απαιτητή αναγνώριση από  ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων,  για υποψήφιους φοιτητές  πολίτες εκτός ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων.

                Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνονται: η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, οι νέες Δομές Εκπαίδευσης, η διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης (Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και διευθυντές σχολικών μονάδων), και η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ. Προφανώς οι συνθήκες που υπάρχουν και θα υπάρχουν και τους επόμενους μήνες δεν επιτρέπει κρίσεις και επιλογές νέων στελεχών και μπορεί κανείς να υποθέσει ότι τουλάχιστον οι κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων δεν θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2020.


                Το δόγμα του σοκ είναι μια πολύ αποτελεσματική τακτική, δοκιμασμένη – χαράς ευαγγέλια για κάθε κυβέρνηση και Υπουργείο.
                Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, με κλειστά τα σχολεία και χωρίς δυνατότητα Γενικών Συνελεύσεων των εκπαιδευτικών, των Πανεπιστημιακών και των σπουδαστών, με την επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, με απαγόρευση κυκλοφορίας και συναθροίσεων, με ήδη 85 νεκρούς και 100 διασωληνωμένους (αλλά και με 110.000 απολυμένους ή με «αναστολή σύμβασης»), με τον πληθυσμό φοβισμένο και τρομαγμένο και με τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε γύψο, με τις λαϊκές ελευθερίες σε περιορισμό, oι προτεραιότητες του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της ΝΔ για τη Δημόσια Παιδεία παραμένουν, στο ακέραιο, στις κατευθύνσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε. και ΔΝΤ. 
                Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ, με την υποστήριξη των «δημοσιογράφων – υπηρεσίας» και άλλων προθύμων, αφού προσπάθησε συστηματικά να ξεγελάσει, εν μέσω πανδημίας, ολόκληρη την κοινωνία για συνέχιση της εκπαιδευτικής «κανονικότητας», αφού πίεσε και εκβίασε τους δασκάλους και τους καθηγητές, με τη λεγόμενη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», με επικοινωνιακά τρικ, επιχειρεί τώρα ένα ακόμη σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης. Με στόχο την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που πριν λίγες μέρες «εθελοντικά» πρόσδενε στο άρμα της «αλληλέγγυας εξ αποστάσεως» που δεν συνδεόταν, υποτίθεται, με την αξιολόγηση και τα άλλα κομμάτια του νομοσχεδίου, όπως τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» της προωθημένης τεχνολογίας και την επιμόρφωση. Άλλωστε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη, έκανε μια γεμάτη υπονοούμενα δήλωση, πως η εφαρμογή της εξ αποστάσεως είναι μια χρυσή ευκαιρία για το μέλλον.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το