Δεν άργησαν να εμφανιστούν και τα «ευτράπελα» σε διαδικτυακό μάθημα.

Ο λόγος για ένα πρωτοφανές περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια μαθήματος σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Πεύκη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr ( Χρύσα Βαϊνανίδη ), την ώρα που οι μαθητές της τάξης παρακολουθούσαν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το μάθημά τους, άγνωστο μέχρι στιγμής άτομο συνδέθηκε με ψευδώνυμο μέσω της πλατφόρμας Webex και άρχισε να βρίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς την εκπαιδευτικόενώ δεν δίστασε να κατεβάσει το παντελόνι του μπροστά στην κάμερα, αφήνοντας άναυδους καθηγήτρια και μαθητές!

Το alfavita.gr επικοινώνησε με τη διεύθυνση του σχολείου, η οποία αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το περιστατικό, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έχει ήδη ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας.

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι το περιστατικό βρίσκεται υπό διερεύνηση.

Είναι προφανές βέβαια πως αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη με φυσική παρουσία, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά: η καθηγήτρια θα ήταν σε θέση «να γνωρίζει» ποιός έκανε τί και φυσικά, θα μπορούσε να παραπέμψει το μαθητή στη διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς φαίνεται πως πλέον ανοίγουν και άλλα – περίεργα – “παράθυρα”…

Πίσω από το διαδίκτυο και τα ψευδώνυμα λοιπόν είναι σαφές πως ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από μια τέτοια ενέργεια; Πώς ένα σχολείο μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους περιστατικά που συμβαίνουν εξ αποστάσεως; Πώς η καθηγήτρια μπορεί να αποδείξει ότι το περιστατικό αυτό συνέβη πράγματι; Και με ποιον τρόπο η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να επιληφθεί επί του θέματος; Κυρίως όμως, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει ότι τέτοιους είδους περιστατικά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον; Αναρωτιόμαστε αν υπάρχει τρόπος να διαπιστώσουμε ότι παρόμοια γεγονότα δεν έχουν συμβεί και σε άλλους εκπαιδευτικούς που έκαναν τηλεκπαίδευση στη διάρκεια της καραντίνας και απλώς δεν το μάθαμε ποτέ. Διότι μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ιδιαιτέρως λεπτά θέματα που αφορούν αποκλειστικά στο σχολικό περιβάλλον.

Λόγω της πανδημίας, όμως, το «σχολικό περιβάλλον» δεν είναι αυτό που γνώριζαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μέχρι σήμερα. Η τάξη ως «φυσικός χώρος» δεν υπάρχει, αντίθετα έχει «τηλε-μεταφερθεί» με μια απλή κάμερα στο σπίτι κάθε μαθητή θέτοντας μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά και με τα νέα προβλήματα που φέρνει αυτή η «νέα πραγματικότητα» στην εκπαιδευτική διαδικασία.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το