ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

· Mε το Νεο Σχέδιο Νομού η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θεσπίζει την επίταση των ταξικών φραγμών στο λύκειο.

· Tο ΥΠΕΠΘ μετονομάζει ως «αναβάθμιση»(!) τη νέα θεσμική επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

· H συγκυβέρνηση της «αριστεράς» υλοποιεί –με το νεο λύκειο-τις αντιδραστικές κατευθύνσεις των αντιλαϊκών συνθηκών της ΕΕ και τις επιταγές του Ο.Ο.Σ.Α για τη μορφωτική απόρριψη των λαϊκών στρωμάτων.

· Kαμια ανοχή στην κυβερνητική προπαγάνδα για τη δήθεν…μεταμνημονιακη εποχή. Η αντιλαϊκή καταιγίδα συνεχίζεται και επιτείνεται.

· Eνωτική-Συλλογική και Ανυποχώρητη πάλη απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης-ΕΕ-Δ.Ν.Τ-ολιγαρχίας που πολλαπλασιάζει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και συνδέει την εκπαίδευση με τους νόμους της αγοράς.

Συνάδελφοι, η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε… με τη νέα επίθεση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, στο όνομα δήθεν της «αναβάθμισης»(!) του Λυκείου, στην πραγματικότητα όμως , με στόχο την ακόμη πιο εξεταστικοκεντρική λειτουργία του και τη μετατροπή του σε προνομιακό χώρο φοίτησης των κατεχόντων και εχόντων τη δυνατότητα της συμμετοχής στον εξεταστικό μαραθώνιο για την εισαγωγή στην Γ/θμια Εκπαίδευση. Γιατί η περίφημη και πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση «αναβάθμιση» του Λυκείου δεν οδηγεί παρά μόνο στην εδραίωση ενός ακόμη πιο ασφυκτικού και επομένως πιο ταξικού πλέγματος των εξετάσεων απέναντι στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές ήδη με τη λήξη της Β Λυκείου, κατά την οποία καλούνται να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό εισαγωγής στην Γ/θμια. ‘Ετσι, οι μαθητές αυτομάτως διαβαθμίζονται στην ταξική κλίμακα, αναλαμβάνοντας τάχα την ευθύνη είτε να…αυτοαποκλειστούν από την Γ/θμια, αποσπώντας , με την αποφοίτηση τους, ένα δεύτερης διαλογής απολυτήριο, δηλ ένα διαβατήριο για την περιθωριοποίηση, ή να… δηλώσουν ότι διεκδικούν κάποιες σχολές των ΑΕΙ(10 μόνο) και ότι μπορούν να ενταχθούν στον αγώνα δρόμου που γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστικός και πιο απορριπτικός για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Γιατί τα παιδιά των φτωχών οικογενειών αδυνατούν να σηκώσουν το οικονομικό βάρος μιας τέτοιας προετοιμασίας, ιδιαιτέρα στη φάση της επίτασης των μέτρων της λαϊκής αφαίμαξης που επιβάλλει η κυβέρνηση της δήθεν «αριστεράς»,σύμφωνα με τις επιταγές των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων της (ΕΕ-Δ.Ν.Τ-Ν.Α.Τ.Ο) και στη βάση των απαιτήσεων του ΣΕΒ και συνολικά της εγχώριας οικονομικής ολιγαρχίας.

Ειδικότερα, το νέο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΠΘ- υλοποιώντας τις επιταγές των αντιδραστικών συνθηκών της λυκοσυμμαχίας της ΕΕ(συνθήκη Μπολόνιας, Πράγας, Λισσαβόνας κλπ) και το περίφημο «μικρό μνημόνιο» για την Παιδεία, όπως το απαίτησαν οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και οι ιμπεριαλιστές προστάτες τους-απαλείφει κάθε διάσταση γενικής παιδείας από τη Γ Λυκείου. Το μεταρέπει αποκλειστικά σε εξεταστικό βραχίονα της εκπαιδευτικής βαθμίδας του Λυκείου, που γίνεται ακόμη πιο απρόσιτη για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τα οποία τεχνηέντως ..οδηγούνται στην καταρτισιμότητα και την εργασιακή δουλεία της «μαθητείας», που χαρίζει πλούσιο τοπίο νεανικής εκμετάλλευσης στους πλουσιοπάροχα επιδοτούμενους εργοδότες και ακυρώνει θεμελιώδη γνωστικά δικαιώματα των παιδιών της εργατικής τάξης , συνδέοντας την Τ.Ε.Ε με τους αγοραίους νόμους.

Στη βάση αυτή, το περίφημο «Νέο Λύκειο Γαβρόγλου», εφαρμόζοντας τον αντιδραστικό νόμο που θεσπίστηκε στη βάση των αντιλαϊκών θέσεων του Λιάκου, «ανανεώνει» το Λύκειο, με τις εξής αντιδραστικές τομές:

Ø Επιβάλλει ακόμη πιο ταξικά κριτήρια κατηγοριοποίησης των μαθητών του Λυκείου.

Ø Διαμορφώνει μια κλίμακα τριών σταδίων διαφοροποίησης των μαθητών , διακρίνοντάς τους στους «κατέχοντες και άριστους» που έχουν τη δυνατότητα της ζήτησης των «καλών τμημάτων» των ΑΕΙ, στους προορισμένους για την καταρτισιμότητα των περίφημων νέων διετών τμημάτων χαμηλής ζήτησης και στους καταδικασμένους στην περιθωριοποίηση που απλώς θα αποσπάσουν, εφόσον μπορέσουν, ένα «απολυτήριο», απλή βεβαίωση της μορφωτικής και εργασιακής τους απόρριψης.

Ø Εμφανίζει την εξώθηση των μαθητών από το Λύκειο ως δική τους επιλογή(!!), επαναλαμβάνοντας το «δικαίωμά» (!) τους τάχα να επιλέγουν τη διεκδίκηση των σχολών της Γ/θμιας, εμπαίζοντας μαθητές και γονείς και συγκαλύπτοντας την πραγματική ..εκδίωξη των φτωχών από τη Λυκειακή βαθμίδα, η οποία μετατρέπεται πλέον σε αποκλειστικό χώρο φοίτησης των οικονομικά ισχυρών και «αρίστων»

Ø Καταργεί μαθήματα γενικής παιδείας στη Γ (πχ ιστορία) και επιλογής στην ίδια τάξη (π.χ βιολογία) που εξοπλίζουν με θεμελιώδεις γνώσεις τη νέα γενιά για την κατανόηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου και εξαφανίζει, με παραπλανητικά επιχειρήματα, τη διδασκαλία των λατινικών, που για ένα μεγάλο φάσμα των θεωρητικών επιστημών είναι αναγκαία, επιδιώκοντας τη συντεχνιακή αντίθεση των ειδικοτήτων(φιλολόγων-κοινωνιολόγων) και επιδιώκοντας την εδραίωση ενός μοντέλου κοινωνικής σκέψης που δεν έχει καμία σχέση με τη διαλεκτική ερμηνεία των κοινωνικών αντιθέσεων.

Ø Εντατικοποιεί τις γραπτές εξετάσεις των δυο τετραμήνων στη Γ Λυκείου και αποσυνδέει την τελική εξέταση για τις απολυτήριες εξετάσεις από το διδάσκοντα, με το δημοκρατικοφανή μανδύα της επιλογής(!) των θεμάτων με κλήρωση από τις προτάσεις των «ομάδων των διδασκόντων» των όμορων σχολείων, οι οποίοι…θα επιλέγουν(!!) να προσαρμόζονται στις…αξιώσεις του αντιλαϊκού νομοσχεδίου και θα καθορίζονται στο έργο τους από τη δαμόκλειο σπάθη της «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ», όπως επιτάσσει ο πρόσφατος νόμος για τις εκπαιδευτικές δομές(5447/18),αλλά και όλο το πλέγμα των αντιλαϊκών νόμων για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της εκπαιδευτικής μονάδας.

Ø Μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε… έναν απλό διεκπεραιωτή της εξεταστικής διαδικασίας, που πρέπει να υποτάσσεται στις απαιτήσεις μιας εξεταστικής λαιμητόμου, με το φόβο της αρνητικής «αξιολόγησης» ή της απόλυσής του.

Ø Εφαρμόζει το μνημονικό μέτρο της κατάργησης των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ κρατεί σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανεργίας τους συναδέλφους αναπληρωτές , ραντίζοντας τα ..κενά με συμβασιούχους διαβαθμισμένης εργασιακής ανασφάλειας(πλήρους και μειωμένου ωραρίου)

Ø Αποκλείει, με το καθεστώς των ηλεκτρονικών εγγραφών, μαθητές από τα σχολεία τους, καταργεί τομείς και ειδικότητες και δεν επιτρέπει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στη βάση της δραματικής περικοπής των δαπανών για την παιδεία στη δήθεν ..μεταμνημονιακή εποχή της συνέχειας της αντιλαϊκής καταιγίδας.

Σε γενικές γραμμές, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δομεί το λύκειο για τους «λίγους και εκλεκτούς», συνδέοντας τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις με την αποδόμηση και των θεμελιωδών κατακτήσεων στην Γ/θμια, υλοποιώντας τις επιταγές του κεφαλαίου για σύνδεση της εκπαίδευσης με τους νόμους της αγοράς.

Απέναντι σε μια τέτοια αντιλαϊκή πολιτική που «βαφτίζει το κρέας ψάρι» ονομάζοντας το επιλεκτικό και ακόμη πιο ταξικό Λύκειο «Νέο»(!), πρέπει να αντιτάξουμε την… παλιά, στερεή και νικηφόρα λογική της συλλογικής και ανυποχώρητης ΠΑΛΗΣ, που είναι ο μόνος δρόμος για την κατοχύρωση και διεύρυνση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων μας.

 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το