ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΑ  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ  ΜΕΤΡΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ   ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ

  • Να σταματήσει η διοίκηση να αποστέλλει έγγραφα πειθάρχησης και εκφοβισμού στους “κατ’ οίκον περιορισμένους” συναδέλφους
  • Καμιά “εντολή” της Διοίκησης για εργασιακά καθήκοντα ή για συνεδρία του Συλλόγου δεν είναι νόμιμη και εκτελεστή σε συνθήκες “καραντίνας”
  • Η Διοίκηση της Εκπαίδευσης σε κάθε βαθμίδα έχει το νόμιμο δικαίωμα να αποστέλλει έγγραφα που αφορούν σε εργασιακά καθήκοντα, μόνο εφόσον οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο χώρο εργασίας τους

Συνάδελφοι, στις συνθήκες «κοινωνικής καραντίνας»  λόγω κορονοϊού  ξεδιπλώνονται πρακτικές και μεθοδεύσεις εκφοβισμού  και πειθάρχησης  των συναδέλφων σε διοικητικά  μέτρα που  υπονομεύουν θεμελιώδεις εργασιακές κατακτήσεις και δικαιώματα, ενώ παραβιάζουν κατάφωρα τη δεοντολογία- συλλογική , συναδελφική και δημοκρατική- αλλά και την αντίστοιχη νομολογία  κατοχύρωσης των συλλογικών μας δικαιωμάτων που  με μακροχρόνιους αγώνες κατάκτησε το εκπαιδευτικό και συνολικότερα λαϊκό κίνημα.

Συγκεκριμένα, ενώ η κυβέρνηση  αποφάσισε να ΚΛΕΙΣΕΙ τα σχολεία, επέβαλε με ΠΝΠ τον «εγκλεισμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών στο σπίτι τους, απαγόρευσε την κυκλοφορία και τις συναθροίσεις,  δηλ στην πράξη ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ όλες τις συνθήκες και τους όρους της εργασίας μας, ωστόσο την ίδια στιγμή θέλει να…διατηρεί το δικαίωμα να  «διοικεί» τους …έγκλειστους  και να απαιτεί από αυτούς υποταγή σε  μέτρα που δεν έχουν  νομική βάση και, πολύ περισσότερο, ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ το χάρτη των βασικών δικαιωμάτων και κατακτήσεών μας.

Ειδικότερα, αυτές τις μέρες οι συνάδελφοι γίνονται αποδέκτες  ηλεκτρονικών μηνυμάτων από τους φορείς της διοίκησης, που  τους καλούν να συγκεντρώσουν στοιχεία των μαθητών τους και να τα αποστείλουν, με αυστηρούς μάλιστα χρονικούς προσδιορισμούς, στους διευθυντές των σχολείων τους, με στόχο την έναρξη των ..δήθεν  ..υποχρεωτικών (!)  τηλε-μαθημάτων. Πρόκειται για μια νέα…παράπλευρη διαδικασία  επιβολής μέτρων εκφοβισμού και υποταγής, που -στις συνθήκες της εντεινόμενης ανασφάλειας και του υπαρκτού φόβου μπροστά στους μαζικούς θανάτους από τον κορωνοϊό- παίρνουν τη διάσταση της ανοιχτής  και προκλητικής  ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ και των υπολειμμάτων  των συλλογικών μας κατακτήσεων. Γιατί βέβαια όλοι οι φορείς της διοίκησης (Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Β/θμιας, Σύμβουλοι κλπ)  γνωρίζουν  πολύ καλά ότι  ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να στέλνουν emails στους έγκλειστους στα σπίτια τους  με κυβερνητική απόφαση συναδέλφους  και να τους…αναθέτουν(!) εργασιακά καθήκοντα…

Απέναντι σε αυτήν την αυθαιρεσία  των Διοικητικών παραγόντων τονίζουμε ότι οι εργασιακές κατακτήσεις και τα συλλογικά δικαιώματα είναι απαραβίαστα. Οι εργασιακές σχέσεις δομούνται και εκφράζονται στους εργασιακούς χώρους  και ΜΟΝΟ στο χώρο της εργασίας του  ο εργαζόμενος ασκεί τα καθήκοντά του, εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία και ελέγχεται διοικητικά για την τήρηση ή μη των ορισμένων από τη σχετική νομολογία καθηκόντων του. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο εργαζόμενος λειτουργεί ως άνθρωπος και πολίτης  στη βάση των δικαιωμάτων που κατοχυρώνει το σύνταγμα, αντανακλώντας τους πολύχρονους λαϊκούς αγώνες.

Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να μη λειτουργούν ως… αγωγοί προώθησης των αντεργατικών εντολών και των  υπονομευτικών των συλλογικών δικαιωμάτων πρακτικών  της διοίκησης, καλώντας τα  μέλη του συλλόγου σε τηλε-συναντήσεις που, ουσιαστικά, λειτουργούν ως υποκατάστατα των συνεδριών των συλλόγων, συντελώντας έτσι  στη μεθοδευμένη από την κυβέρνηση επίταση της αντιλαϊκής πολιτικής , σε συνθήκες εξάπλωσης ή αντιμετώπισης του Κορονοιού

Η ιστορική περίοδος της δουλοπαροικίας έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, όσο κι αν οι σύγχρονοι ζηλωτές της, με το μανδύα του εκσυγχρονισμού και του δήθεν «κοινωνικού ενδιαφέροντος» θέλουν να την επαναφέρουν. Η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά  και οι συνοδοιπόροι της (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑ κλπ) είναι ταγμένος φρουρός  των συμφερόντων της εγχώριας ολιγαρχίας και των ιμπεριαλιστών επικυρίαρχων (ΕΕ-ΗΠΑ-ΝΑΤΟ) και ως εκ τούτου ούτε  ενδιαφέρεται ούτε μεριμνά για τα θεμελιώδη δικαιώματα του λαού στην παιδεία και την υγεία.

Κρατά δραματικά χαμηλό τον προϋπολογισμό για την παιδεί(2,8%), αρνείται να μονιμοποιήσει τους 30.000 αναπληρωτές, γενικεύει την ελαστική απασχόληση (εκπαιδευτικοί από 2-5 σχολεία), αναγνωρίζει τα κολλέγια ως ισότιμα των δημοσίων πανεπιστημίων, καταργεί το άσυλο και ΔΙΩΧΝΕΙ τους πιο φτωχούς ΦΟΙΤΗΤΕΣ από τις ΕΣΤΙΕΣ τους, την ίδια στιγμή που απαιτεί «εγκλεισμό» όλων στα σπίτια τους. Έτσι, εκφράζει τα …φιλολαϊκά της μέτρα, καθιστώντας άστεγους τους πιο φτωχούς  φοιτητές και εκθέτοντάς τους  στη θανατηφόρα δράση του κορονοϊού. Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση της ΝΔ, διασφαλίζοντας την ομοψυχία όλων των κομμάτων του κεφαλαίου, επιδίδεται σε παραστάσεις  …δήθεν μέριμνας  των έγκλειστων μαθητών μας.

Πρόκειται για πολιτική λαϊκού εμπαιγμού και παραπλάνησης που στοχεύει στη συγκάλυψη της αντιλαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής της και των ακόμη πιο αντιδραστικών στόχων της στο μέλλον για καθιέρωση της περίφημης τηλε-μάθησης, όπως την επιτάσσουν οι ντιρεκτίβες της ΕΕ και ο Ο.Ο.Σ.Α. Για αυτό το λόγο, η κυβέρνηση αρνείται να πάρει τουλάχιστον  το μέτρο της ΜΕΙΩΣΗΣ της ύλης για τους μαθητές που θα περάσουν τη δοκιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και να εξαγγείλει το αντίστοιχο της κατάργησης των προαγωγικών. Η πραγματική υποστήριξη των μαθητών μας απαιτεί αύξηση των κονδυλίων του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, προϋποθέτει   κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς μονίμων, ομαλή λειτουργία όλων των σχολείων από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενισχυτικές δομές μορφωτικής και κοινωνικής υποστήριξης, κατάργηση του εξεταστικού μαραθώνιου και του μορφωτικού αποκλεισμού των πολλών και φτωχών κλπ

Τα όποια μορφωτικά δικαιώματα απομένουν, μετά τη μνημονική καταιγίδα, οφείλονται στο μάχιμο εκπαιδευτικό της έδρας, της ζωντανής επαφής και σχολικής αίθουσας  και όχι της τηλε-συζήτησης. Στηρίζονται στους αγώνες και τις διεκδικήσεις για την κατάργηση των μορφωτικών ανισοτήτων και όχι στη συγκάλυψή τους με ευκαιριακά προγράμματα τηλε-διδασκαλίας που αναγκαστικά περιορίζονται σε ελάχιστους, ενώ από τη φύση τους ούτε τη μάθηση προωθούν, ούτε την παιδεία υπηρετούν.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το αντιλαϊκό έργο των προκατόχων και συμπορευτών της, αξιοποιεί την «πανώλη» του κορονοϊού , για να εξαπολύσει μια νέα και ακόμη πιο  δριμεία αντιλαϊκή  επίθεση, όπως δείχνει η ετοιμότητά της στη λήψη μέτρων λαϊκής καταστολής (απαγόρευση συναθροίσεων, κυκλοφορίας κλπ).Δε δείχνει όμως τη στοιχειώδη ετοιμότητα να καλύψει τον απαιτούμενο αριθμό κλινών ΜΕΘ (έχει μόλις το 6%), δε διαθέτει αναπνευστήρες, δεν προσλαμβάνει  το αναγκαίο μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό (30.000), δε μας παρέχει καν τη δυνατότητα να κάνουμε το διαγνωστικό test, δεν παίρνει τα απαιτούμενα μέτρα απολύμανσης των δημόσιων χώρων, δε χορηγεί τα στοιχειώδη υλικά αντισηψίας. Η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν και παραμένει βασικός στυλοβάτης της  ιδιωτικοποίησης της υγείας, στηρίζει την πολιτική διάλυσης των νοσοκομείων  και δεν ενδιαφέρεται για την πρωτοβάθμια υγεία. Την ίδια στιγμή διατηρεί στα ύψη τις πολεμικές (δεύτερη θέση στις ΝΑΤΟϊκές δαπάνες η χώρα μας), εμπλέκοντας τη  χώρα στα ιμπεριαλιστικά εγκλήματα.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, έχοντας την απόλυτη στήριξη των κομμάτων της ολιγαρχίας και των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων της,  στις συνθήκες του απόλυτα αιτιολογημένου φόβου των λαϊκών στρωμάτων  από τη θανατηφόρα δράση του κορονοϊού, επιδιώκει να αντιστρέψει την πραγματικότητα:  συγκαλύπτει  τις  δραματικές ελλείψεις κονδυλίων και προσωπικού στην παιδεία και την υγεία και  εμφανίζεται ως… προστάτης και σωτήρας δήθεν του λαού, την ίδια στιγμή που ψαλιδίζει και  τα υπολείμματα των δικαιωμάτων του.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΤΑΞΟΥΜΕ:

  • Τη συλλογική αντίσταση και πάλη μας – Καμιά αποδοχή των αντεργατικών διοικητικών μέτρων
  • Την υπεράσπιση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων και κατακτήσεών μας
  • Τη διεκδίκηση των αναφαίρετων δικαιωμάτων μας στη δωρεάν – δημόσια – καθολοκή υγεία, παιδεία και ασφάλιση – Τη σταθερή και μόνιμη δουλειά – Τις συλλογικές ελευθερίες και τα πολιτικά δικαιώματα.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το